CERCA UN ARTICOLO

Benvenuti nella pagina di ricerca dei Rendiconti Online della Società Geologica Italiana! Qui è possibile cercare gli articoli digitando qualsiasi titolo, parola chiave, autore o DOI nel campo di ricerca e selezionando l'icona "cerca".
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. July 2024

Teaching Sustainable Development at school: an interdisciplinary school project about plastic pollution

Volume 63/2024

Marco Gastaldi, Alessandra Beccaceci & Eleonora Paris

Pages: 125-133
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.31
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Professional development of teachers across the COVID-19 pandemic: the EGU Geoscience Education Field Officer Programme in Italy

Volume 62/2024

Giulia Realdon, Michelina Occhioni, Alessandra Beccaceci, Lucia Stacchiotti, Maria Chiara Invernizzi & Eleonora Paris

Pages: 2-7
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.01
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

An educational activity on Green Energy in virtual worlds

Volume 62/2024

Michelina Occhioni & Eleonora Paris

Pages: 52-58
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.12
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Sustainable City Game: a cardboard game to address Agenda 2030

Volume 62/2024

Alessandra Beccaceci, Lucia Stacchiotti, Daniela Pennesi & Eleonora Paris

Pages: 59-64
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.13
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

“How much Earth is on my plate?” A challenge game about food ecological footprint

Volume 62/2024

Alessandra Beccaceci & Eleonora Paris

Pages: 65-70
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.14
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. November 2019

Assessing Ocean Literacy in a sample of Italian primary and middle school students

Volume 49/2019

Giulia Realdon (1,2,3), Athanasios Mogias (2,4), Sandra Fabris (3), Giuliana Candussio (3), Chiara Invernizzi (1) & Eleonora Paris (1)

Pages: 107-112
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2019.59
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. November 2019

WASTEBERG: a didactic activity about waste and sustainable use of georesources in relation to the Agenda 2030

Volume 49/2019

Lucia Stacchiotti (1), Alessandro Acqua (1), Daniela Pennesi (1), Alessandra Beccaceci (1,2) & Eleonora Paris (1)

Pages: 127-133
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2019.62