CERCA UN ARTICOLO

Benvenuti nella pagina di ricerca dei Rendiconti Online della Società Geologica Italiana! Qui è possibile cercare gli articoli digitando qualsiasi titolo, parola chiave, autore o DOI nel campo di ricerca e selezionando l'icona "cerca".
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Social Emotional Learning (SEL) and earthquake: the teaching of emotions meets Geoscience

Volume 62/2024

Giovanna Lucia Piangiamore, Paolo Trolese, Alessandro Frione & Paolo Cortopassi

Pages: 22-27
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.04
open access
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Tips for new educational experiences in the secondary school based on outdoor activities and 3D modelling of rock outcrops equipped for climbing

Volume 62/2024

Irene Bollati, Anna Masseroli, Cristina Scandiuzzi, Gianluca Tronti, Michele Zucali & Manuela Pelfini

Pages: 35-44
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.06
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Increase students’ knowledge of climate change impacts on the environment through dual (learning and working) training projects

Volume 62/2024

Guglielmina Adele Diolaiuti, Maurizio Maugeri, Manuela Pelfini, Angela Lazzati, Giacomo Traversa, Veronica Manara, Davide Fugazza, Davide Maragno, Carlo D’Agata, Michela Panizza & Antonella Senese

Pages: 45-51
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.09
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Sustainable City Game: a cardboard game to address Agenda 2030

Volume 62/2024

Alessandra Beccaceci, Lucia Stacchiotti, Daniela Pennesi & Eleonora Paris

Pages: 59-64
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.13
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

“How much Earth is on my plate?” A challenge game about food ecological footprint

Volume 62/2024

Alessandra Beccaceci & Eleonora Paris

Pages: 65-70
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.14
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. November 2022

From the Institute of Environmental Geology and Geoengineering of the National Research Council (CNR IGAG) to schools: introducing cultural heritage into classrooms to foster awareness about natural risk prevention

Volume 58/2022

Iolanda Gaudiosi, Margherita Giuffrè, Maria Sole Benigni, Gian Paolo Cavinato, Cristina Di Salvo, Marco Mancini, Massimiliano Moscatelli, Francesco Pennica, Edoardo Peronace, Federica Polpetta, Attilio Porchia, Maurizio Simionato, Simone Sterlacchini, Francesco Stigliano, Chiara Varone & Francesco Versino

Pages: 9-15
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2022.14
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. November 2019

New methodologies and technologies in Earth Sciences education: opportunities and criticisms for future teachers

Volume 49/2019

Manuela Pelfini (1), Paola Parravicini (2), Patrizia Fumagalli (1), Alessandro Graffi (2), Giovanni Grieco (1), Marco Merlini (2), Marina Porta (1,3), Luca Trombino (1) & Michele Zucali (1)

Pages: 4-10
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2019.45